Biz Nurcu değiliz!

ataturkAğustos 2007’de başladık burada yazıp çizmeye. O günden beri bir sürü etiket yapıştırıldı üzerimize ama sanırım en fazla Nurcu olduk. Fetonun uşakları, Amerika’nın köpekleri, Atatürk düşmanları, cumhuriyet huysuzları falan diye de bir sürü sıfatımız oldu. Bugüne kadar hiç cevap vermedik ama ben sıkıldım artık.

Kuyunun kuruluş amacı sadece içimizden geçenleri yazmaktı. Bunu da ilk yazıdan itibaren başardığımızı düşünüyorum. Sizin hoşunuza gitmeyen konulara dokunduğumuz için o kadar çok Fethullahçı ilan edildik ki, Fethullah Gülen’in bu durumdan haberi olsa bize imrenirdi herhalde.

Kuyudaki yazarların bazısını (Ömer, Hamza ve Yalçın) dışarıdan transfer ettik. Ömer hariç diğer ikisiyle sonradan tanıştık ve bu adamların da Nurcularla uzaktan yakından alakası olmadığını gördük. Ömer’le henüz yüzyüze görüşemediğimiz için durumunun ne olduğunu bilmiyorum ama yazdıklarından oluşan kanaatim şu ki, o da Nurcu değil galiba.

Akay ve Emir’le çok uzun yıllardır tanışıyoruz ve bu adamların da Fethullahçı olmadığını rahat rahat söyleyebilirim. Bana gelince, Fethullah Gülen’in notunu Papa’nın elini öptüğünde vermiştim zaten. Hele de dinler arası diyalog safsatasını başlattığında iyice gözümden düştü. Atatürk’ü ne kadar seviyorsam, F. Gülen’i de o kadar seviyorum işte.

Nurcularla hiç mi teşriki mesaim olmadı? Oldu tabii ki. Yıllar önce ÖSS’ye hazırlanırken Kültür Dershanesi’ne gitmiştim. Azıcık sivri bir adam olduğum için hiç bulaşmadılar bana. Maklube yemeye bile davet etmediler, ki halen içimde uktedir maklube. Bir gün sırf maklube yiyebilmek için bir Nurcu’yu kandırıp, hayalleriyle oynamayı düşünüyorum.

Son yorumlarda sık sık bizi kimin finanse ettiğini sorguluyorsunuz ama hiçbir kuruluş ya da kişi desteklemiyor. İnanmayacaksınız fakat domaini kendi paramızla aldık, serverın parasını da kendimiz ödüyoruz.

Şimdi, “Fetocu değilsiniz ama bir sürü cemaat var onlardan birisine dahilsinizdir. Sonuçta hepiniz aynı derenin…”diye konuşabilirsiniz.

Yok güzel kardeşim yok. Cemaatle falan da işimiz yok. Evet Müslümanız ama kendimizce Müslümanız. Zaten piyasadaki cemaatler bizim gibi adamları alacak kadar çıldırmamıştır muhtemelen. Sen herhangi bir cemaatin hocası, şeyhi falan olsan Altay Esiroğlu’nu, Akay Perker’i görmek ister miydin cemaatinde? Biraz mantıklı düşün lan, empati yap!

Bu ülkede Atatürk’ü, rejimini, inkilaplarını eleştiren tek topluluk Nurcular değil. Bunu aklı başında olan, düşünebilen, tartışmaktan korkmayan her insan yapabiliyor zaten, salaklaşmayın! Her müslümanı da Nurcu sanan insanlardan olmayın.

Şu etiketleme huyunuzu da bir kenara bırakın artık. Yakışmıyor sizin gibi aydın insanlara.

Hadi dağılın şimdi!

Bookmark and Share

23 Yorum

Seyfullah  January 12th, 2010 tarihinde demis ki;

Güzel bir kapak olmuş etiketçilere.

Akay Perker  January 12th, 2010 tarihinde demis ki;

Kim kızdırdı lan Altay kardeşimi? Cemaatimi salarım valla üstüne!

Ancak Altay, itirazım var.

İşte, itiraf ediyorum! Ben Nurcuyum! Ayrıca Sorosçuyum! Bir miktar dış mihrak, az buçuk iç mihrakım. Soros’tan fonlanıyor, cemaatlerden yemleniyorum.

Zaman’a, Sızıntı’ya abone buluyor, geceleri posta kutularına gizlice Taraf bırakıyorum. ABD’de yaşamama rağmen askere gitmemin tek sebebi içerde olup bitenleri beni fonlayanlara yetiştirmekti. Fark ettiyseniz ben tezkere alır almaz TSK’yı yıpratma operasyonları başladı.

Vatanı bir çift kadın memesine satacak kadar tok gözlü değilim. Los Angeles’daki evimi Fethullah Gülen aldı, havuzu George Soros yaptırdı. Arabamı Jet Fadıl hediye etti. Kızlar bonus.

O sabahlara kadar coşulan partileri, aslında geceleri düzenlediğimiz Nur sohbetlerini LAPD’nin çakmaması için göz boyama maksadıyla yapıyoruz.

Hugh Hefner, Fethullah Gülen, George Soros, Eva Angelina, Papa Benedict XVI, Riley Steele, Tayyip Erdoğan, Peter North falan hep bizim ekipten. Hep birlikte ayinler, sohbetler falan düzenleyip Türkiye’yi nasıl böleceğimizi tartışıyoruz.

Burada Akay Perker olduğuma bakmayın. Taraf’ta Ahmet Altan adıyla, Sabah’ta Engin Ardıç adıyla, 5posta.org’da Fenasi Kerim adıyla yazılar yazıp Türkiye’yi kaça böleceğimi düşünüyorum. Zaman, Milli Gazete, Yeni Şafak, Vakit gazetelerinde de köşelerim var ama oralarda kullandığım isimleri bilmiyorum. (Nurcu olduğumu anlayanlar, o isimleri de bilirler, paylaşın, ben de öğreneyim)

Çok pis adamımdır ha! Fena bölerim.

Böldürmek istediğiniz bir ülke falan varsa iletişim sayfasından bana ulaşın. Anlaşırsak yardımcı olurum. (Yurdum Kemalistlerinde beni satın alacak sermaye olmasa da bikaç kodaman birleşip kredi çekersiniz, belki indirim yaparsam çalışırız beraber.)

Tengri Türg’ü korusun! cCc!

Altay Esiroglu  January 12th, 2010 tarihinde demis ki;

@Akay;
Eğer bana Riley Steele ile bir maklube faslı ayarlarsan çok Nurcu olurum. Cemaatinizin benim gibi bir satılık kaleme ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.

Bir adet Riley Steele karşılığında inanılmaz bir popülarite kazanacaksınız. Bunu cemaatinizin ileri gelenleriyle hasbihal eyleyin ve beni haberdar edin.

Akay Perker  January 12th, 2010 tarihinde demis ki;

Oh evet maklubeyi unutmuşum. Patatesli yumurta da var. Ancak bu leziz yemeklerin üzerine sigara içemezsin Altay, çünkü sigaranın haram olduğuna inanıyoruz. Puro için özel fetva aldık.

Riley, geri kalmış ve faşist bir ülke olduğunu düşündüğünden, Türkiye’ye gitmez. Sen buyur gel, Santa Monica gençlerini zehirlemek için açtığımız ışık evlerinden birinde maklube ortamı yapalım ikinize.

Mr. Soros’un bu konuda sorun çıkaracağını zannetmem, çalışmalarımızdan çok memnun kendisi.

bi dost  January 12th, 2010 tarihinde demis ki;

keşke olsaydın diyenler de var:( ben mesela. sevgili deli kuyu okuyucuları, sizi temin ederim ki, maalesef ki akay ve altay nurcu değil. diğerlerini tanımam..

Ömer Yavuz  January 12th, 2010 tarihinde demis ki;

Altaycım,
benim icin “nurcu degil galiba” demissin, acik kapi birakmissin, teessuf ederim. beni gormek demek yuzumu gormek demek degildir. yazilar belli etmiyor mu?

bosbogaz  January 12th, 2010 tarihinde demis ki;

Bu yazinizla etiketcilere prim verdiniz sanki. Insanlari belirli kaliplara sokusturmaya calisip, isimler koyan insanlar her zaman olacak. Hele hele gazetecilikte bu cok daha fazla olacak. Bu insanlari ciddiye alip biz su degiliz demeniz beni sasirtti dogrusu. Cevap verdiginiz insanlar 70 milyonluk Turkiye’yi ya Ataturkcu ya fetocu sanacak capta insanlar. Sizin ne oldugunuzu siz bilirsiniz. Biz sizi meyvelerinizden yani yazdiklarinizdan taniyacagiz.

Albatros  January 14th, 2010 tarihinde demis ki;

Karamurat benim.
veya
Hepimiz nurcuyuz!…
Var mı itirazı olan?
Fethullah hocam sen karışma lütfen, bunlar adamı zorla nurcu yaparlar. Sen bana nurcu olmam için gerekli prosedürü söyle, ellerinden öperim hocam.

Albatros  January 16th, 2010 tarihinde demis ki;

3 günden bu yana bekliyorum, delilerin içinde bir Kara Murat daha çıkmadı.
İlginç, çok ilginç…
Anlayan biri bu durumu izah edebilirse belki ben de anlayabilirim.

Akay Perker  January 18th, 2010 tarihinde demis ki;

@bosbogaz,

Etiketçilere prim verip yanıtlamak pek doğru değil, haklısın. Ama bazen o kadar ileri gidiyorlar ki, isyan ediyor insan; tıpkı o gün Altay’ın isyan ettiği gibi.

“Biz sizi yazdıklarınızdan tanıyacağız,” demişsin, doğrusu bu olmalı, evet. Ama etiketçilerin en büyük özelliği, yazılanları okumadan yorum yapmalarıdır. Sadece bir yazıya bakar, hatta bazen bir yazıya değil, yazının başındaki bir cümleye bakar ve notunu verir.

Böyle bir açıklamaya ihtiyaç var mıydı bilmiyorum ama Altay’ın bunu yazması beni pek rahatsız etmedi. En azından sitedeki diğer yafta yorumlarına yanıt olarak verebileceği bir link çıktı :)

@Albatros
Kara Murat benim. Başka yok sanırım :)

bosbogaz  January 18th, 2010 tarihinde demis ki;

Akay,
Altay’in yazisindan rahatsiz olmadim. Sadece ise yaramayacagini dusunuyorum. Dusunce ozgurlugu bizim bir turlu hazmedemedigimiz bir olgu. Az kitap okuyan, az arastiran bir toplum oldugumuz icin insanimizin dunya gorusu cevresiyle sinirli. Muhakeme gucu de cevresiyle orantili. Cok kolay gaza gelir, ani kararlar verir, verdigimiz kararlar sans eseri iyi sonuclansin diye dua ederiz. Bu sonuclarin buyuk cogunlugu bizi hayal kirikligina ugratir, isyan eder baskalarini suclariz. Keske kelimesi agzimizdan hic eksik olmaz.

Boyle bir ortamda sizlerin farkli, degisik, ezber bozan yazilari insanimiza elbette ters gelecektir. Yazilariniza kil olacak insanlar da cikacaktir. Etiketler zaman zaman havada ucusabilir. Daha oncede soyledigim gibi sizin kim oldugunuz sizin bileceginiz is. Bizleri alakadar etmez, alakadar edenlere de Kara Murat kafam hic olumlu bakmaz.

Albatros  January 19th, 2010 tarihinde demis ki;

Kuyuya bir taşım daha düştü, bi zahmet el atıverinde çıkaralım:
20 yaşına kadar Mhp’li biri olarak bu gün 45′indeyim; ama kazıyınca eskiye ait bir şeyler hala çıkabiliyor. Mesela Türkçe olimpiyatlarından tuhaf bir haz alıyorum veya Ayna programında, Afrikanın bilmem hangi ülkesindeki Türk Okulunda İstiklal marşını okuyan çikolata renkli boncuk gözlü çocukları gösterdiği sahneyi heyecanla izliyorum.
Daha sonra empati yapıp MHP’lilerin sıkı birer nurcu olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü “Rehber Kur’an, hedef Turan”dı. En sıkı MHP’lilerin hayal bile edemediğini nurcular başarmıştı. “Dünya Türk olsun” demekle dünya türk olmuyordu. Hala MHP’li olsam kesinlikle nurcu olurdum.
İşte kuyuya düşen taşım bununla ilgili. Nasıl oluyor da, Turan ülküsünde önemli bir kilometre taşı olan Türk okullarının arkasındaki kişilere karşı, MHP camiasında düşmanlık zemin bulabiliyor? CHP’yi sormuyorum onu herkes bilir.

YELDAAAA  January 20th, 2010 tarihinde demis ki;

herkes kendine yakışanı giysin! kim karışır..
saçma olan şey ise birilerinin kafalarına göre yakıştırma yapması.. yakıştırma da denemez buna , etiketleme… giysi görmeden etiket yapıştırırlar anca

Soruman  January 22nd, 2010 tarihinde demis ki;

Sitenizi düzenli olarak takip eden birisi değilim ama Akay Perker’ in limonata savaşlarını ve kendini anlattığı tanıtımı okumuştum hiç de Nurcuya benzemiyordu :)

Ya bir de şöyle bir şey var Nurcu olsanız ne olacak ki? Cidden nurcu olmak ve olmamak arasında insani olarak ne fark var?

Dinin D sini bilmeden Laikliğin sözlük anlamından yola çıkan militarist düşünceli insanları muhattap bile almayın bence. Onlar 50 yıl önce nerelerdese şu an da oradalar ve daha orada devam ederler.

Kaliteli yazılarınızın devamını dilerim.

amarat  February 1st, 2010 tarihinde demis ki;

Merhaba, efendikaptan.com’dan buraya geldim. size ben maklube yaptırayım ayıpsınız :=)

Akay Perker  February 1st, 2010 tarihinde demis ki;

@Albatros,
Kendi içine kapanan toplumlar yok olmaya mahkumlar. Devletler sadece toprak bütünlüğüyle değil, kültürleriyle de ayakta kalmak zorundalar. ABD tüm dünyaya Hollywood vasıtasıyla kendi kültürünü dayatıyorsa ve bunu hiç hissettirmeden yapıyorsa, diğer ülkeler de bir şekilde kendi reklamlarını yapmak zorundalar. Şahsen hiç istemiyorum tüm bu politik reklamları ama her ne kadar kızgın olsam da bu topluma, Los Angeles’da Türkçe konuşan birilerini görünce benim bile içimde bir mutluluk doğabiliyor. Büyük ve dünyayla barışık bir toplumun parçası olduğunu düşünüyor insan.

Nurcuların diğer ülkelerdeki çalışmaları da güzel şeyler olabilir, izleyenlerin gururunu okşayabilir. Ama yurtdışında Türkçe dersi vermeleri o ideolojiyi beğenmek için yetersiz. Kendi içinde bütünlüğü sağlayamamış bir toplumuz. Müslüman kimliğiyle yaşayanlar bile kendi aralarında Nurcu, Işıkçı, Adıyamancı, Süleymancı vs. kutuplara ayrılmışken dünyanın öte tarafında Türkçe şarkılar söyleyen çocukların hiçbir anlamı kalmıyor.

MHP ihtilal dönemindeki MHP değil, rehber Kuran diyene denk gelmiyorum aralarında. Osmanlı’yı bile ümmetçilikle suçlayan adamlardan Nurcularla birlik olması beklenemez.

Sağcısı da solcusu da kendi içinde yüzlerce kola ayrılmış bir toplumun birlikte hareket edebileceğine ihtimal veremiyorum.

@Soruman,
Kimliğimi açık ettin. Nurcuyum demiştim ne güzel :) Şucu bucu değilim, hiçbir izm’in de takipçisi değilim. Bizler işadamıyız, dünyadan haberi olmayıp henüz eline ekmek almamış veya gerek şanssızlığı gerekse beceriksizliği yüzünden ekmeğin tadına varamamışlar tarafından liboşlukla suçlanıyoruz normalde. Eh, internette de varsın Nurcu desinler, sorun değil :)

1923′ün çağdaşlık seviyesini rehber edinip her şeye karşı çıkanlar etiketleyecek tabi ki, gülüyorum aslında ama o gün Altay çok sinirlenmiş olacak ki bu yazıyı yazdı :)

Taraftarlık veya düşmanlık kolay, iş yapmak zor.

@amarat,
Maklubeye hayır demem. Üniversitedeki transfer çabaları esnasında bonservis olarak bol maklube ısmarlamıştı Nurcu arkadaşlar ama başarısız olmuşlardı. Transfer girişimi olmayacaksa bir maklube partisi düzenleriz :)

Aykut  February 23rd, 2010 tarihinde demis ki;

Daha önce Osmanlı ve padişahlıkla ilgili yazılarınız vardı, belki unuttuğum yerleri olmuştur diye birazdan tekrar okuyacağım ama Atatürk’le ne alıp veremediğiniz olduğunu bir türlü anlamıyorum.

Bana göre adam yapılabileceklerin en iyisini yapmıştır. Bu şahsi görüşümdür ancak bir gerçek vardı Atatürk yaptığı her şeyi iyi niyetle yapmıştır, bunu anlayamıyor olmanıza üzülüyor, size acıyorum.

Gerçekten Atatürk olmasaydı, o zamanki nesil ve ondan sonraki 1-2 nesil köle olacaktı (kapitalizmin kölesi değil gerçek köle olacaklardı Afrika’daki gibi). Bizim zamanımıza ise Zimbabve gibi bağımsız bir ülke kalacaktı.

Şimdi beğenmediğiniz Türkiye hakkında atıp tutmadan önce Dünya’daki diğer ülkeleri, Avrupa ülkelerini bir inceleyin, gezin görün. Durumumuz kötü değil.

—————————————-

Tabi ki insan her zaman daha iyisini ister, dünyanın en gelişmiş ülkesi bile olsak yine de eksikler için şikayet etme hakkımız olacaktı. Ancak bu hakkınızı kullanırken gazeteciler gibi “işte bir Türkiye klasiği”, “Türk olduğunu nasıl anlarsınız”, “böylesi ancak Türkiye’de olur dedirten” kalıplarını kullanmaktan kaçının. Yoksa onlardan bir farkınız olmaz. Gazetecilerden farkı olmayan adama da adam demem.

Aykut  February 23rd, 2010 tarihinde demis ki;

Atatürk olmasaydı da yine aynı şeyler olurdu gibi şeyler düşünüyor olabilirsiniz, bir adamın bu kadar çok şeyi değiştireceği fikir aklınıza yatmıyor olabilir ancak kazın ayağı öyle değil. Gerçekten de bir adam dünyayı bile değiştirebiliyor.

Keza, Hitler de tek başına büyük işler yapmıştır, o olmasaydı hiç kimse benzer şeyleri bile yapamazdı.

Gurudoğlu  March 16th, 2010 tarihinde demis ki;

Maklube isteyenler benimle irtibata geçebilirler. kapımız nurcu olmayanlara da açıktır ;)

Albatros  March 18th, 2010 tarihinde demis ki;

Ben bu güne kadar maklube yemedim. İnternetten baktım oldukça güzel bir şeye benziyor. Bir organizasyon yapılırsa katılmak isterim.

benav  March 23rd, 2010 tarihinde demis ki;

anlamadım çok ta kavradığımı düşünürken. içinizden geçenleri yazmaya kaarar verdiyseniz çok ta amaç taktığınız yoktur. dikkat te etmedim nurcu olacağınıza nerden laf getirmişler..hem olsanız da ne değişecek..yani yazdıklarınızı ve amacınızı mı değiştirecek…aman ya ..yapmayın .. bırakın dönsün herşey bildiği gibi…..

Turgut  April 3rd, 2010 tarihinde demis ki;

Delinin kuyusundakilere!!

Burası Türkiye diye başlayan ve herşeyin mubah olarak sayıldığı önyargısının güçlü olduğu bilinçinde bir toplum da herkes ( bi şeyci bi şehyçi ). Birlikten kuvvet doğar diye kandırılan milletime acıyorum. Ben kendim çok uğraştım (bi şeyhçi bi şeyçi) olmayayım diye ama Üniversitede Komünist, Yaşadığım şehir’de Hıristiyan, çalıştığım yerde Şeriattçi, Arkdaşalarım arasında da Ateist, bi grupta sen necisin lan diye hala üstüme geliyor. Ne yapayım herkez bişeyleri bi yerlere koymak istiyor ama gömlek küçük geliyor. Ben kendi halinde bi müslümanım şükür papanın elini de öpmedim kendimi iyi biliyor ve Altay Esiroğluna tam destek veriyorum kaderimiz benziyor. Saygılar ve hürmetler…

canbaz  April 13th, 2011 tarihinde demis ki;

ben nurcuyum lakin;
“Bu ülkede Atatürk’ü, rejimini, inkilaplarını eleştiren tek topluluk Nurcular değil. Bunu aklı başında olan, düşünebilen, tartışmaktan korkmayan her insan yapabiliyor zaten, salaklaşmayın! Her müslümanı da Nurcu sanan insanlardan olmayın.” tespitinize sonuna kadar katılıyorum..Sizce iyileşme şansım var mı doktor…? Maklube pişirmeyen,Nurcu olmayanları bulup ısırarak nurcu yapmayan başka alternatif beslenme yolları ile beslenen zararsız bir nurcuyum…Benim gibi böyle farklı fraksiyondan sürüsüne bereket zedelenmiş, hurda nurcu var , maklube yerine bizde çay sigara gırla onu da söyleyeyim..ha neyimiz mi mergup meta muhabbet var, geyik var ,hakikat meseleleri( bu bizim jargondan kusura kalmayın ) var vs…aramızda hafta sonu alemlere akıp hafta arası bin tövbe pişman salya sümük ağlayan ama ayırıcı vasfı bize göre adam olanlar var.Hırıstıyan (bilerek öyle yazdım yan tarafımda oturan dananın telaffuzu ) olupta nabıyo bu hıyar sürüsü deyip bizi sufi sanıp yanımızda takılan ecnebi zevat bile var işte..Yani bu kadar reklam yeter ; her müslüman nurcu her nurcu cemaat üyesi değildir.(Dikte ettim ezberleyin :) Olsa olurmu ..Welcome to post modernizm hacı.. “everything goes”…Bizce o da sorun değil yani.Ne zaman mı dişlerimiz çıkar bizim vahşi bir zulmü görünce bir de İman -Küfür yani İmansızlık meselesinde.Yaw o kadar da olsun nihayetinde Nurcuyuz ona da salça olmayın, niye varız yani oda olmasa…Yazıyı okuyupta Bak şimdi üsluba diyen Nurcu kardeş beni daraltma..sağlıcakla kalın bakiim…

Simdi de sizi dinliyoruz